SELAMAT MEMBACA KAWAN-KAWAN

Sahabat2 Saya....=)

Khamis, 17 November 2011

___________DUNIA REMAJA AKU DI SEKOLAH__________



Assalamualaikum.....

Tiba-tiba teringat zaman sekolah pulak la..heee...nak kongsi pengalaman....huuu

 SITUASI 1

Sewaktu aku di alam persekolahan..aku seorang yang dikatakan agak NAKAL...tapi tak JAHAT tau...aku suka bawa bekal makanan pergi sekolah..masa tu form 5...biasalah bila dah jadi senior..tanduk pun naik dah keluar kat kepala....masa tu lagi 2 hari lagi nak puasa..jadi aku bawa la bekal makan yang agak banyak..kononnya nak jamu sahabat handai makan sekali....sebab pagi tu kelas pendidikan jasmani...kami nak ambil kesempatan makan..kebetulan cikgunya pula mata kalau tengok kanan macam tengok kiri...kiri pula macam tengok kanan..jadi kami tak dapat beza..hee..maaf cikgu....tapi cikgu tu baik..kami je yang tak berapa baik...sedang cikgu tu mengajar kat depan...aku dengan kawan-kawan yang duduk kat belakang...terus angkat bekas yang berisi makanan atas meja...(selamber je kan...ingat sekolah tu aku punya)..sorang member aku suruh jaga line....tengok cikgu tu nampak ke tak....tengah sedap suap nasi..tiba-tiba...

"Haa...!!..AMBOI....yang kat belakang tu..sedapnya makan...tahulah lusa nak puasa...tak reti sabar tunggu rehat??!!"...Alamak..cikgu tu nampak la!

Kelam kabut kiteorang sorokkan bekas nasi...selamatkan rezeki dulu..nanti boleh sambung....ehhehe....aku marahlah kawan aku tu..

"Woi...kenapa kau tak jaga line..kau cakap line clear..." Aku marahlah kawan aku tu..tapi dalam nada berbisik la kan..gile nak lontarkn vokal..memanglah kami kena denda nanti..aku tak rela..jatuh reputasi aku..hahaha...

"Manalah aku tahu...aku tengok cikgu pandang sebelah sana...aku cakaplah line clear...aku kelirulah dengan mata dia...bukan salah aku..." Terkulat-kulat kawan aku bila aku tanya macam tu..

Apa yang mampu aku buat ialah menepuk dahi dan say sorry kat cikgu tu..nak puasa tak kan nak tambah dosa lagi..heee....




SITUASI 2

Aku memang jenis suka mengusik....kalau pergi tandas mesti kawan2 tak berani nak masuk toilet sampai aku masuk dulu...nak taw sebab apa..sebab dieorang takut aku akan mengendap dieorang...toilet sekolahkan ada yang boleh tengok sebelah2 kalau orang tu tinggi..aku ni boleh tahan tinggi...jadi aku dapatlah usik dieorang..bukan betul2 nak tengok pun...tapi acah-acah je...hehe...jadi nak jadi cerita aku acah lah kawan aku sorang ni..dia dah masuk toilet dah..menjerit2 die aku cakap nak mengendap....aku pun masuklah tandas sebelah..sebab tujuan kami sama..just aku nak masuk lambat sebab nak usik dia...sebelah2 lah kami..tapi kawan aku ni pelik...dia pergi buka pintu...dia buka air..dan simbah terus depan pintu tu..depan pintu tu pula dia ingat aku..tapi sebenarnya orang lain...kesian budak tu basah kain dia kena air...cepat2 dia tutup pintu..dia jerit tanya aku kat mana...aku menyahutlah....aku kat sebelah...dia membebellah..tapi aku malas nak dengar..dia memang duduk dalam toilet tu lama...aku kejap je..aku keluar la..aku ingat dia tahulah aku keluar...yang dia dengan confident..kononya nak balas dendamlah nak mengendap aku...dia pun tinggi...dia jengahlah toilet yang di fikir aku ade lagi kat sebelah....


"Haaa..kau...!!..eerrr.....sorryyyyy..." Kelamkabut dia keluar....aku dah pelik..aku pun ikutlah...aku tanya dia kenapa...

"Segan aku weyh...aku ingat kau kat sebelah tadi...tapi orang lain...segan aku..." Aku gelakkan member aku tu sampai sakit perut..hahaha...nak kenakan orang tak reti..hahaha...

Merah muka dia aku gelakkan dia...

"Jadi...apa yang kau nampak..??" Saja aku usik...
"Bongok..malas aku nak bayangkan..." Merah gila muka dia...hahaha...


Tu antara kisah-kisah yang tak dapat dilupakan...hehehehe...masa tu masih rasa nak nakal2...memang nakal sanagt masa sekolah menengah dulu..tak tahu kenapa...suka sangat usik kawan-kawan...cikgu pun kadang2 kena usik..tapi sekarang...dah berubah sikit2..tak nakal sangat..bagaimana pula dengan kawan2?? ade cerita yang tak dapat dilupakan tak masa zaman sekolah dulu??hehehe...

Terima Kasih kerana membaca....

Salam...=)

4 ulasan: