SELAMAT MEMBACA KAWAN-KAWAN

Sahabat2 Saya....=)

Rabu, 15 Ogos 2012

TEMAN PENGANTI










Assalamualaikum.....entry sy kali ni bukan lah tujuan untuk bercerita....tapi meluahkan rasa hati sedikit....mengenai sesuatu yang penting untuk kita di dunia...selain ibu ayah..adik beradik...dan sedara....

Aku mempunyai seorang sahabat....bagi aku dia baik...dia memang baik la....dia tak berkira....then satu hari kami bergaduh...sebab hal yang mungkin remeh tapi beri kesan kat hati....iaitu 'pembohongan'...aku bukan jenis yang akan marah kalau dengan tidak sengaja melanggar hak aku....kalau dia jujur ya aku akan maafkan...tapi tak...dan bukan jenis aku akan maafkan seseorang yang buat salah dengan aku tapi kesalahan tu bukan aku tahu dari dia sendiri..aku akui aku bukanlah kawan yang baik....

Dia cakap...kata hati lebih bahaya sebab tak ada yang tahu..tapi sekarang..aku beritahu...aku tak simpan di hati lagi.....aku kecil hati dengan kau....aku terasa....aku nak sangat tanya...siapa aku dengan kau...kawan atau sahabat???dan...apa masalah kau dengan aku.....kau cakap kalau tak puas hati...jangan simpan..cakap..tapi kau ada cakap ke.....tahu tak kita sekarang macam sedang bercakap dengan cermin..berkata pada bayang yang ada dalam cermin tu....

Dan kau tahu tak kiasaan cerita ni....

Ada kawan A ni...tanya kawan B...nak tak kuih tu....dan kawan B cakap tak nak..tapi bila kawan C tanya nak tak kuih tu..kuih yang sama kawan B tunjuk tadi....dan kawan B pun cakap ye dia nak kuih tu....
(aku harap kau faham)
Mungkin kawan C ada benda yang kau nak...tapi pernah kau ingat tak...suatu waktu dulu....dia pernah buat kau menangis....lagi teruk dari yang aku pernah lakukan..

Mungkin kita fikir kita kawan yang baik..tapi kita belum cukup terbaik...
Dan aku harap kau tahu...aku terasa...aku minta maaf kat kau....aku sayang kau...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan