SELAMAT MEMBACA KAWAN-KAWAN

Sahabat2 Saya....=)

Sabtu, 29 Disember 2012

AUTA ATAU FAKTA






Assalamualaikum.... (>_<)

Sssooo...saya nak tanya betul atau tak keadaan ini...yang saya rasa ada sesetengah perempuan dan lelaki mengalaminya....

Kalaulah lelaki dan perempuan pergi membeli-belah kat shopping complex....mesti rasa tertekan bila minat di antara mereka berlainan....sebab mengikut pandangan saya lelaki lebih berminat pada sesuatu seperti komik, gadget...atau barang-barang sukan...kalau tak silap saya....dan perempuan pula lebih berminat dengan fashion...makeup....ataupun benda-benda yang ala cute gitu....dan saya yakin sekali semua ni amat bertentangan di antara lelaki dan perempuan...

Situasinya begini untuk kaum lelaki :

(KEDAI HANDPHONE)

Boy : Eh..ade kedai barulah...jom tengok nak??..dengar ade model yang latest dah keluar....
Girl : Oh okay (muka bosan)
Boy : Awak...tengok ni..cool kan model ni??? (teruja)
Girl : (Berlegar-legar dalam kedai tu tanpa tujuan)....yeah cool...(muka tak ada ekspresi).
Boy : Awak...sy rasa nak beli model ni...awak rase ok tak?? (muka minta pendapat)
Girl : (Pandang sekejap)...ok..belilah...(muka sangat2 annoying)..
Boy : Eh..kita tanya dia...dia cakap tu je (geram)

Situasinya begini untuk kaum wanita :

(KEDAI BAJU)

Girl : Woah!! Ade sales la awak !!! (teruja tahap maksima)
Boy : Eh yeke....(muka selamber)
Girl : Jom tengok...jom tengok!! ( mood happy sangat2)
Boy : Ok....(muka selamber jugak)
Girl : Awak ok tak baju ni??? biru atau merah yang ok??..ha warne oren pun cantik...jadi mana satu?? (letak kat badan..pusing2 sebab nak minta pendapat...)
Boy : Semua ok....( pandang....pandang..dan terus pandang dengan muka bosan)
Girl : Betul-betul ni..mane yang cantik?? (merengus) 
Boy : Ok la....cantik...belilah mana awak nak... (pendapat last...lepas tu tengok sekeliling kedai)
Girl : Tak membantu langsung....(muka masam..pergi kaunter bayar baju yg mana hati sendiri rasa cantik)


Situasi bila dua-dua geram :

Girl : Awak tak membantu langsung...
Boy : Awak pun same kan...same je kita...
(Dua-dua senyap)


Jadi..apa yang saya rasa dan nak tekankan kat sini kadangkala lebih best keluar dengan kawan yang sama jantina daripada keluar dengan yang berlainan jantina..sebab kalau yang sama jantina dengan kita..selalunya test kita sama....tak ada yang merungut...dan boleh same2 bagi pendapat..tapi nak ikutkan...bila fikirkan balik..walaupun sakit hati bila situasi seperti atas yang terjadi....sweets jugak kan...hahaha....well..itu je pendapat saya..dan saya percaye ....ada juga yang rasa macam ni kan (^_^)





Tiada ulasan:

Catat Ulasan