SELAMAT MEMBACA KAWAN-KAWAN

Sahabat2 Saya....=)

Ahad, 9 Disember 2012

Kenangan






Assalamualaikum....

Saya terjumpa sebuah buku yang saya terjumpa diary lama saya...5 tahun yang lepas..agak tersentuh bila membaca apa yang saya tulis..dan saya tak sangka yang saya akan tulis semua ini..

Nak kongsi sikitlah....ayat ni..

Setiap kali mata terpejam...
Setiap kali itu peristiwa di ulang tayang di dalam pejam lena...
Pejamnya mata..melihat kenaifan dan kebodohan yang di lakukan..
Melihat diri sendiri yang berada di pentas dunia...
Melihat kesalahan yang dilemparkan satu persatu di hadapan mata...
Ku andaikan jika mampu ku undur masa...
Aku berjanji memperbetulkan semuanya...
Meminta kemaafan kepada yang telah aku sakiti...

Bila saat aku lelapkan mata...
Aku terasa seperti terhempas di lautan dosa dan alpa...
Mencari-cari di mana kasih..di mana cahaya di dalam lena...
Lena terganggu...nafas seakan terhenti apabila sesal yang tidak di perbetulkan....
Kekecewaan di jiwa manusia yang aku sakiti...mampukah ku ubati kembali..
Andai jika lena ku selamanya..masih adakah peluang aku berada di sisi-Nya...
Sedang di dunia...telah banyak hati  lalai mengingatiNya...

Saat aku menutup mata...
Aku mencari di manakah kesalahan di setiap perkara yang aku lakukan..
Adakala....terasa pipi  di sapa air jernih walaupun dalam lena...
Memikirkan dosa yang tak sudah pada yang Esa mahupun manusia...
Diburu dosa semalam....diburu salah yang tak sudah...
Di saat mata terpejam lena....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan