SELAMAT MEMBACA KAWAN-KAWAN

Sahabat2 Saya....=)

Jumaat, 19 Ogos 2011

BERTUAHNYA KITA BILA DI JADIKAN PUBLIC FIGURE...(CONTOH YANG BAIK)





Hari ini Cik Wawa nak kongsi pendapat dengan sahabat-sahabat semua.....percaya tak....sesiapa sahaja boleh dijadikan PUBLIC FIGURE yang baik....??? =)

Antara 3 teratas mereka yang menjadi pilihan untuk dijadikan contoh.. :

-IBU AYAH..
-KAWAN...
-ARTIS...

Kalau AYAH atau IBU....mungkin untuk di jadikan sebagai...

Lelaki..
"Aku nak jadi macam ayah aku..sebab ayah aku kuat...."
"Aku nak cari bini yang pandai masak macam ibu aku"

Perempuan..
"Aku nak jadi seperti ibu yang sabar selalu.."
"Aku nak cari suami sebijik macam ayah aku yang caring...."

Jika KAWAN..mungkin...

Lelaki...
"Aku pun nak berjaya macam member aku sorang nie..."
"Aku kena cari awek yang baik juga mcm kawan aku nie..ppssstttt..BUKAN POTONG LINE TAW...!

Perempuan..
"Aku kena kemas dan cantik macam kawan aku nie.."
"Kena ikut dan tanya cara dia belajar dan bergaya nie"

Artis....

Lelaki..
"Gaya rambut artis ni boleh tahan jugak nie..."..tapi kadang2 ade yang vouge sangat la abang2 semua..heeheh

Perempuan..
"Gaya tudung nie boleh try nie...cun bertambah-tambah lah aku nie kalau pakai..heheh"..=)

Jadi kawan-kawan....bagaimana kita memilih seseorang itu menjadi contoh kita???.....ke arah kebaikan atau keburukan....kalau ada orang jadikan kita public figure yang baik...jangan marah....sebab mungkin ada something istimewa yang ada dalam diri kita yang tiada pada orang lain......tapi bila dah jadi public figure jangan pula ada attitude yang tak berapa sedap di dengar...cuba jadi yang terbaik..ha ni pun salah motivasi untuk kita menjadi yang lebih baik..betul tak???......

Dan kepada yangg mahu jadikan seseorang tu public figure..jangan lah ambil contoh yang tak berapa baik...yang tak membawa ke arah kebaikan....dan jangan pula dari A sampai Z mahu tiru PF kita tu semata-mata untuk dapat perhatian orang lain..yang penting..JADILAH DIRI KITA SENDIRI....ITU LEBIH MEMBAHAGIAKAN....

Ok...setakat nie saja cerita yang Cik Wawa  nak di kongsi....ape-ape kekurangan harap maaf ye kawan-kawan.....saya insan biasa yang selalu melakukan kesilapan....ok..chill selalu...DIRI KITA SANGAT BERHARGA....terima kasih sebab sudi membaca....

Nukilan Cik Wawa.....=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan