SELAMAT MEMBACA KAWAN-KAWAN

Sahabat2 Saya....=)

Ahad, 31 Julai 2011

Puasa! Pose! Pengalaman puasa!

Ha nie aku nak cerite tentang pengalaman aku berpuasa semasa kecil....kanak-kanak rendah dan menengah..heheh....teruja nie taw..teruja nie...nk kongsi pengalaman...macam nie cerita nye....

Semasa umur ku 8tahun...
Mase tue aku tolong ayah niaga cendol kat rumah kat tepi jalan...1 bungkus aku dapat komisyen 50sen..ala mase tue 50sen tue macam 5 ringgit bagi aku yang budak-budak nie..korang pon mungkin same kan..sekarang 50sen tue mcm 5sen je kat aku...hehehhe..so tolong la...ada la dalam sehari dapat 4 ringgit..lagi la byk aku dpat..bangge mase tue setengah puasa da dapat RM30 je..hehehe..(gelak bangga)pas tue aku pon dengan bangga nye juga pergi bakar duit yang aku bersusah payah nk dapat tue dengan membeli BUNGA API...ala biasa la kita kan mase tue budak2....tanpa bunga api dan duit raya bukan d namakan raya..betul tak??ha jangan nafikan wahai sahabat2! hahahah..mase umur nie pon bukan aku x puasa penuh sangat...paham2 je la aku nie kan kanak2 bertauliah..hahaha=p

Semasa umurku 14tahun....
Heheehhe..jangan di tanye kalau puasa ku tidak penuh yer..hahahah..opppsss!!!
Aku mase tue cuti seminggu jer..n aku pandai tambah2 cuti sehari....ibu aku xtaw..fuh pnyer la aku yang bertukar jadi setan ary tue...aku tolong ibu aku mase tue cat umah..korang taw la mcm ne azab nye nk cat rumah....lagi-lagi time puasa n tengah panas..aku ape lagi...senyap pergi dapur...amek cerek teguk terus sbb nak hilangkan haus....haish...tapi da ganti balik k...heehhe

Semasa umurku 19tahun..sekarang nie...
Aku bersyukur telah 19 tahun aku merasai suasana Rmadhan..terima kasih Ya Allah kerana memberi aku peluang untuk merasai kenikmataan yang kau berikan semasa berada dalam bulan Ramadhan...berikan lah hidayah-Mu wahai Tuhan ku..semoga aku menjadi hamba yang lebih baik semasa berada dalam bulan keberkatan .......terima kasih kerana memberi peluang untuk aku menikmati kegembiraan berpuasa di samping insan-insan yang aku sayangi Ya Allah....

SELAMAT BERPUASA BAGI SAHABAT-SAHABAT SAYA!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan