SELAMAT MEMBACA KAWAN-KAWAN

Sahabat2 Saya....=)

Jumaat, 15 Julai 2011

Surat untuk ibu.....

Khas untuk ibu saya..Puan Azizah bt Hussin...ibu along nie..mybe ibu xbole bce blog nie..tp nie la yg ank ibu yg nakal nie nk luahkan ape yg die rase....ibu....semenjak along tahu berkate2...along sudah pndai merase makan dengan tangan sendiri..tahu berjalan tanpa di papah...dalam erti kata lain along sudah pndai melakukan semuanya termasuk melukakan hati dan mengecewakan hati ibu...along minta maaf ibu....ibu yang along kenal seorang yg kuat dan cekal...ibu yang sabar....along harap semua ibu dlam dunia nie pun mcm ibu...bertuah along dapat ibu...ibu ingat tak mase along kecil..ibu suke marah2 along..tp along sedar sekarang kenapa ibu marah2 along dulu...ibu nk along jadi manusia...ibu...kalau along berdiri di hadapan ibu lagi sbb along kuat kerana ibu...along nk jd kuat mcm ibu..ape2 pon ibu da bnyak berkorban untuk along dan adk2...ibu demam,ibu pergi juga packing cendol dalam keadaan sejuk2..kesian ibu..along nie ank yg x berguna...nk membntu..tp hnya menambahkn beban je...along tahu ibu sayang along...tp kadang2 along khilaf..along nafikan kasih syg ibu tue...along terlalu cemburu dengan angah dan adk2 lain....tp bile along fikirkan blik...along la yg ibu bnyak bg kasih syg...
Along sedih sgt ibu....harijadi ibu along boleh terlupa...along melawan kate ibu pade hari jadi ibu...along rase bersalah teramat sangat bile dapat tahu ibu menangis...ibu...ibu tak pernah salah dan tak pernah gagl mendidik along nie ibu...dan ibu tak pernah gagal dalam menjalankan tanggungjwab ibu sbgai isteri,ibu dan hamba yang solehah...anak2 ibu je yang tak reti bersyukur memiliki ibu mcm ibu....along berjanji ibu....bile along tamat belajar...susah mane pon along....jatuh bangun along..janji along untuk hantar ibu melihat rumah Allah...itu janji along...along nk ibu bangge melahirkan along walaupun da byk kekurangan,kesakitan yg along da beri kat ibu..ibu tahu....ibu la MALAIKAT along dan adk2....along tak nak ibu nangis sbb along...kalau ayah marah dan salahkan ibu sbb x didik along dgn baik...demi ALLAH....along akn pertahankan ibu...along tak akan sesekali membiarkan org2 lain sesiapa pun menyakiti ibu....ibu tetap ibu along.....sentiasa jadi ibu along sampai akhirat...
Ya Allah...dia ibu ku yang terbaik....tempatkan lah dia di sisi Mu...bahagiakan lah dia.....tenangkan lah hati nya selalu..walaupun aku tahu aku tidak layak untuk mendapat ibu sepertinya....tapi ingin sekali aku membalas jasa nya Ya Allah....kekuatan nya tidak dapat aku warisi....die terlalu kuat...sentiasa menjadi yang terbaik kepada aku...Ya Allah...jagalah ibu ku dari kesakitan di dunia dan di akhirat.....dia yang melahirkan aku...yang mengajar aku erti hidup....mengajar aku untuk taat pada Mu....tiada salah ibu ku Ya Allah..moga dia gembira sentiasa...ibu...halalkan susu yang ibu beri pada along....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan